חזרה לפרקים
הורות וחינוך
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדי הגן
פרופ' לילך שלו-מבורך, ראשת מעבדת הקשב, בית הספר לחינוך
פרופ' לילך שלו-מבורך, ראשת מעבדת הקשב באוניברסיטת תל אביב, מסבירה לנו ההורים כי באופן טבעי ההתפתחות הקוגנטיבית, החברתית והרגשית של ילדי הגן מתאפיינת בהבדלים בינאישיים משמעותיים.
לצד ילדים מופנמים ו"שקטים", ישנם אחרים שהם פעלתניים יותר ושובבים, יש שוני באופי של הילדים ובמזג (טמפרמנט) שלהם. אבל הכי חשוב שגם אנחנו, ההורים, וגם הצוותים החינוכיים ניזהר מלתייג אותם כילדים עם הפרעות כאלה או אחרות.
אז מה אפשר לעשות? מסתבר שהרבה.
ראשית, לגלות תשומת לב, לתצפת על הילדים ולהיות עירניים לתופעות והתנהגויות שונות.
שנית, לשלב בשגרה היומיומית פעילויות שמזמנות לילדים לפתח ולחזק תפקודים קוגניטיביים ומיומנויות חברתיות באמצעות פעילויות משחקיות מותאמות לגיל הילדים. בגיל הגן, התערבויות שונות עשויות לחולל שיפור משמעותי תוך זמן קצר (חודשים ספורים). באותם מקרים בהם לא יתרחשו שינויים חיוביים תוך מספר חודשים אכן מומלץ להיוועץ במומחה ולשקול פנייה לאבחון.
האזינו לפודקאסט תל אביב 360 של אוניברסיטת תל אביב בהנחיית מיכאל מירו
האזינו בפלטפורמות
האהובות עליכם: