top of page

חזרה לפרקים

מדעי הרפואה

האם הספורט באמת יפה לבריאות?

podcast

פרופ' מיקי שיינוביץ, פיזיולוג מומחה, מהמחלקה להנדסה ביו-רפואית באוניברסיטת תל אביב והמנהל המייסד של מכון אדמס לספורט כאן באוניברסיטת תל אביב.


כבר שנים רבות שהקלישאה אומרת שהספורט יפה לבריאות. האומנם? על כמה ספורט בשבוע מדובר? האם אנחנו חייבים לרוץ או להרים משקולות כדי לשמור על בריאותינו?

על השאלות הללו ועל עוד רבות אחרות יענה בפרק הזה של "תל אביב 360" פרופ' מיקי שיינוביץ, פיזיולוג מומחה, מהמחלקה להנדסה ביו-רפואית באוניברסיטת תל אביב והמנהל המייסד של מכון אדמס לספורט כאן באוניברסיטת תל אביב.

מסתבר שאורח חיים פסיבי, הקשור בפעילות גופנית מעטה, הוא גורם התחלואה והתמותה העיקרי בארץ ובעולם ממחלות לב וכלי הדם. בפרק מסביר פרופ' שיינוביץ איזה סוג של פעילות גופנית תשמור על בריאות גופינו וגם על בריאות הנפש.

מחקריו של פרופ' שיינוביץ עוסקים לא רק בציבור הרחב וכיצד הספורט יכול למנוע תחלואות, אלא גם בספורט השיגי-תחרותי. בחלקו השני של הפרק מסביר פרופ' שיינוביץ כיצד ניתן לשפר ביצועים ספורטיביים, האם השמיים הם הגבול? מכון אדמס באוניברסיטה עוסק במחקר ושיפור היכולות של ספורטאי-על אולימפיים ופרא-לימפיים בעיקר בתחום הסיבולת האירובית. דוגמה: שחיה, ריצה, רכיבה וטריאתלון. הוא חוקר היבטים של עייפות שרירית, זמני התאוששות, פיתוח אלגוריתם לניבוי היכולת האנאירובית ועוד.

האזינו לפרק נוסף של "תל אביב 360" בהנחייתה של ורד לבקוביץ

Google podcast
Youtube
apple podcast
Spotify

האזינו בפלטפורמות

האהובות עליכם:

אוניברסיטת תל אביב
  • Facebook
  • X
  • Whatsapp
  • Gmail-logo
  • Youtube
תל אביב 360
acum logo2.png
bottom of page