חזרה לפרקים
אמנויות ושירה ישראלית
"תסריטים ותסריטאות" פרק 2: איך כותבים סדרת טלוויזיה מצליחה?
אסתי נמדר תמאם, תסריטאית, עורכת תסריט, מרצה לתסריטאות באוניברסיטת תל אביב ומנהלת הדרמה של "ארצה הפקות".
מרואיינת - אסתי נמדר תמאם - תסריטאית, עורכת תסריט, מרצה לתסריטאות באוניברסיטת תל אביב ומנהלת הדרמה של "ארצה הפקות".
בסדרת הפודקסטים שלפניכם "על תסריטים ותסריטאות" ננסה לברר ביחד עם בכירי התעשייה בארץ בקולנוע ובטלוויזיה (שהם גם מרצים כאן בבית הספר לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש טיש באוניברסיטת ת"א)את הסודות מאחורי תסריט טוב. מה הופך סיפור לתסריט טוב? האם כל סיפור טוב יכול בהכרח להפוך לסרט מוצלח או לסדרת טלוויזיה מרתקת ? איך כותבים סדרת טלוויזיה שבטוח תצליח? מה המאפיינים של הדמויות והעלילה בתסריט בהשוואה לַחיים או לספר טוב? כמה זמן לוקח לכתוב תסריט? והאם מומלץ לבחור בתסריטאות כמקצוע לחיים?
באולפן מתארחת אסתר נמדר-תמאם – תסריטאית, עורכת תסריט ומרצה לתסריטאות באוניברסיטת תל אביב ומנהלת הדרמה של "ארצה הפקות שמספרת על מסלול חדש לתואר שני עם התמחות בכתיבת סדרות לטלוויזיה שעתיד להיפתח כאן באוניברסיטה והיא עתידה לעמוד בראשו, היא מספרת על עבודותיה בטלוויזיה: "שטוקהולם", "כבודו", "שוברי גלים", "אליפים", "מבצע קיפוד", "נשרים", "בדמי ימיה", "המקום" וכמובן "מלכת היופי של ירושלים" – הסדרה האפית שנכתבה על פי ספרה של שרית ישי-לוי ו"פמת"א – הסדרה על פרקליטות מחוז תל אביב. אסתי נמדר תמאם מגלה מה הופך תסריט טוב לסדרת טלוויזיה מוצלחת, מה חשיבותו של קהל הצופים לתסריט בשלב הכתיבה, מה סוד קיסמן של היצירתו הישראליות שהתקבלו לנטפליקס ומה מעמדו של התסריטאי הישראלי לעומת עמיתיו בחו"ל
האזינו לפרק נוסף בסדרת הפודקסטים של "תל אביב- 360" בהנחייתה של ורד לבקוביץ
האזינו בפלטפורמות
האהובות עליכם: