top of page

חזרה לפרקים

אמנויות ושירה ישראלית

(פרק 1) "מוזיקה כשפה אוניברסלית" - מוסיקה אצל בעלי חיים

podcast

פרופ' יוסי יובל ראש המעבדה לתפיסה חושית וקוגניציה, המחלקה לזואולוגיה, אוניברסיטת תל אביב

פרק נוסף בסדרת הסכתים מיוחדת על מוזיקה, השפה האוניברסלית שחוצה גבולות ותרבויות, מערסלת ומרפאת את הנפש ומחברת בין בני האדם. המוזיקה היא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה האנושית ומשמשת ככלי ביטוי עוצמתי לרגשות, מחשבות וחוויות. היא שזורה בכל אספקט בחיינו – מהרחם ועד הקבר, מהשמחות הגדולות ועד הרגעים העצובים ביותר. המוזיקה קושרת את האנושות יחד ברשת עדינה של הרמוניה, צלילים וקצב.

אנחנו עצמנו שירים. המוזיקה לא רק משקפת את עולמנו הפנימי, אלא גם עוזרת לנו להבין את העולם סביבנו. היא מעלה זיכרונות נשכחים, מעוררת השראה, ומשמשת מקור לנחמה, תקווה ולהתמודדות עם כאב. בלי מוזיקה, החיים היו משעממים נורא.

הצטרפו לדרור פויר בפודקאסט מסדרת "תל אביב 360", ויחד נצלול אל הצלילים וננסה להבין את המוזיקה קצת יותר טוב.

בפרק הזה, שבו מתארח פרופסור יוסי יובל, ראש המעבדה לתפיסה חושית וקוגניציה במחלקה לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב, נבחן כיצד מוזיקה אינה יצירה אנושית בלבד. נצלול אל עולמם המרתק של בעלי החיים ונגלה כיצד גם הם משתמשים במוזיקה בדרכים מגוונות ומופלאות. נשמע את צפצופי הציפורים, יללות התנים, נהמות הזאבים, ושירת הלווייתנים במעמקי האוקיינוסים. נלמד כיצד בעלי חיים אחרים יוצרים ומשתמשים בצלילים כדי לתקשר, לחזר ולהעביר מסרים מורכבים, ונברר את הקשר המפתיע בין המוזיקה האנושית למוזיקה הטבעית שמקיפה אותנו.

האזינו לפרק נוסף מסדרת הפודקאסטים של "תל אביב 360".

Google podcast
Youtube
apple podcast
Spotify

האזינו בפלטפורמות

האהובות עליכם:

bottom of page